KOŠARICA RDEČEGA KRIŽA

Spoštovani,
v mesecu maju sodelujemo z RK Novo mesto ter zbiramo stvari z daljšim rokom trajanja (šolske potrebščine, hrana, higienski pripomočki …) za socialno šibke in ljudi v stiski. Učenci lahko morebitne izdelke v šolo prinesejo od ponedeljka, 9. 5. 2022, do petka, 13. 5. 2022.

Hvala za dobro sodelovanje in lep pozdrav.

Učiteljice Podružnice Birčna vas

Objavljeno v Novice | Komentiraj

Ogled mesta Ljubljana

V ponedeljek, 25. 4. 2022, smo za učence 4. in 5. razreda izvedli tehniški dan v Ljubljani. Sprehodili smo se po ulicah, trgih in mostovih naše prestolnice. Z vzpenjačo smo se vzpeli na grad, ki je glavna znamenitost. Z grajskega razglednega stolpa in obzidja smo lahko občudovali najlepše razglede na mesto. Učenci so začutili utrip mestnega življenja, se preizkusili v orientaciji, upoštevanju cestno-prometnih predpisov in skrbi za kulturno dediščino. Veselimo se novih doživetij.

Zapisala: Mateja Železnik

Objavljeno v Novice | Komentiraj

DRŽAVNO TEKMOVANJE MATEMČEK

V četrtek, 31. 3. 2022, je potekalo državno tekmovanje iz prostorske predstavljivosti Matemček. Iz naše šole se je na tekmovanje uvrstilo 25  učencev.

Zlato priznanje so prejeli štirje učenci:

matična šola –  Urban Golob 3.b, Sara Petrina 5 a, Daša Drašler 8.b.

podružnica Birčna vas – Tanita Klobučar 3. a/p

Srebrno priznanje je prejelo deset učencev:

matična šola –  Sofia  Slana 1.a, Urh Hrovat 1.a, Željana Malešević 2.b, Zala Ovniček 3.a, Lana Drobnič 6.c.

podružnica Birčna vas – Vida Jakše 1. a/p, Luka Pugelj 1. a/p, Nejc Bukovec 2. a/p, Oskar Jenič 3. a/p, Jakob Muhič 3. a/p

Priznanje so prejeli:

matična šola –  Ema Klobčar 1.b, Luka Jerković 2.b, Bine Plut 4.a, Lan Hudovornik 5.b, Maj Strašek 7.b in Hana Recelj 9. b.

podružnica Birčna vas – Ula Novak 1. a/p, Samo Forte 2. a/p, Nik Podržaj 2. a/p, Lenart Jakše 4. a/p, Jošt Ovniček 5. a/p

Vsem tekmovalcem iskreno čestitamo.

                 Andreja Krnc in Vika Kek

Objavljeno v Novice | Komentiraj

Objave v Cici nabiralniku

Učenci naše šole večkrat sodelujejo v Cicibanovem mesečnem likovnem natečaju. Tako so bila v mesecu marcu in aprilu nagrajena likovna dela učencev tretjega in četrtega razreda.

V marcu se je objave razveselila tretješolka, Nely Erpe Espinoza. Nagrajenca aprilskega Cici nabiralnika sta Jakob Muhič iz tretjega razreda in četrtošolka, Isabela Darja Bogataj. Čestitke učencem za ustvarjalna likovna dela in mentoricama Sari Šenica in Mateji Železnik.

Dosežki ustrezajo tretjemu mestu na državni ravni.

                                                                                                                    Zapisala: Majda Kolenc

Objavljeno v Novice | Komentiraj

Mednarodni projekt Pomahajmo v svet

V projektu »Pomahajmo v svet« OŠ Šmihel, Podružnica Birčna vas, v šolskem letu 2021/2022, sodeluje prvič. Glavni cilj projekta je ustvariti šolo, ki bo strpna, drugačna tako na učnem, čustvenem in socialnem področju. Predlagane vsebine so učence četrtega razreda, sodelavko Matejo Železnik in mene pritegnile, da smo se vključili v projekt. Učencem pa je bila zanimiva tudi možnost sodelovanja preko video omrežja. Povezali smo se z OŠ Slovenska Bistrica. Projekt spodbuja vrednote spoštovanja, razumevanja, prijateljstva, strpnosti in povezovanja med vsemi akterji. Rdeča nit projekta predstavlja pet prstov, pet tem. Vsak prst predstavlja eno temo: palec – To sem jaz, kazalec – Jaz in moja družina, sredinec – Jaz in moja šola, prstanec – Jaz in moje mesto in mezinec – Jaz in moja država.

Skozi celoten projekt nas je spodbujala ga. ravnateljica Romana Šarec Rojc. Omogočila je, da preko sodobne tehnologije širimo dober glas o naši šoli. Da imamo vedno urejeno okolico poskrbita hišnik in čistilka. Ne smem pozabiti staršev, ki skrbijo za gradivo, prinašajo naravni material in nas spodbujajo pri zastavljenih ciljih. Tudi brez skrbno načrtovane aplikacije go. Andreje Majnar, ki nam je v veliko pomoč, projekt ne bi bil to kar je. Za angleške prispevke v projektu je s četrtošolci skrbela učiteljica Sara Šenica.

Z različnimi, zanimivimi dejavnostmi smo razmišljali o sebi, se spraševali, v kakšnih družinah živimo mi in v kakšni živijo drugi otroci. Temeljito smo raziskali našo šolo in jo našim prijateljem predstavili v filmu. Narisali smo  šolo in risbo poslali po pošti v Slovensko Bistrico. Odkrivali smo zanimivosti in običaje Birčne vasi in Novega mesta ter spoznali nekaj znamenitosti Slovenije, značilne športe, jedi, slovensko zastavo, grb, himno … V okviru zadnje teme DLAN smo si z učenci ogledali fotografije na spletni strani Fini zavoda Radeče in »evalvirali« vse pretekle teme. Vse te pestre dejavnosti smo zaključili s himno projekta Pomahajmo v svet. Ob koncu smo sodelovali tudi na mednarodni konferenci projekta »Pomahajmo v svet«, kjer je bila osrednja tema Inkluzija otrok s posebnimi potrebami sodobnega časa.

Pri različnih igrah sva bili s sodelavko zelo pozorni na učence s posebnimi potrebami, kdaj in kako menjajo vodstvo, kakšne značilnosti ima gibanje (nepovezano, okorno, tekoče, ljubko …) Učenci so se pri igri zabavali, nekaterim pa je bilo neprijetno. Odklanjali so sodelovanje. Tem učencem sva sprva pustili, da se sami odločijo ali se vključijo v igro ali ne. Po različnih spodbudah pa so se vsi učenci vključili v igro. Zavedati se moramo, da nimajo vsi učenci enakih socialnih veščin, saj so le-te pogojene z otrokovo osebnostjo. Učencem, ki ne zmorejo osvojiti vseh spretnosti, sva dejavnosti s sodelavko prilagodili njihovim individualnim razvojnim posebnostim, potrebam in željam. Omogočili sva jim samostojno vadbo. Pri izvajanju programa sva sledili tudi učnemu načrtu. Preko pridobljenih izkušenj učenci razvijajo svoje kognitivne, socialne in čustvene sposobnosti in gradijo na pozitivni samopodobi. Spoznali so, da smo različni, da se moramo med sabo poslušati, se sprejemati in sodelovati. Postali so bolj samozavestni, to pa je pozitivno vplivalo na njihovo samopodobo. Veselili so se video klica učencev prijateljske šole, se z veseljem predstavili in pokazali izdelke. Dokazali so, kako so uspešni in samozavestni. Na naši podružnični šoli zaposleni učimo strpnosti in razumevanje drugačnosti v vseh oblikah. Znanje, ki smo ga pridobili v projektu, pa nas vodi k še večjemu razumevanju in sprejemanju brez predsodkov.

Spoznala sem, da je zelo pomembno, da ozavestimo moč svojih besed in uporabljamo take, ki otroka opolnomočijo, ga spodbujajo in motivirajo. Tudi kritika je zelo pomembna, mora pa biti vedno usmerjena le na otrokovo vedenje in ne na otroka samega. Npr.: «Moti me, da nisi pospravil učbenika za sabo.« Izogibamo se posploševanju z besedami: nikoli, vedno, stalno … Otroku izkazujmo ljubezen in spoštovanje, kritiko pa njegovemu obnašanju. Pomembno se mi zdi, da si vzamemo zanj čas in mu dajemo dober zgled. Otroke s posebnimi potrebami sprejmemo takšne kot so. Z aktivnimi metodami in oblikami dela, ugodno socialno klimo, individualnim načrtom za otroke in starše pa omogočimo inkluzijo otrok, ki nas s svojo drugačnostjo bogatijo in skupaj z nami tvorijo celovito družbo.

Vesela sem, da sem bila del zgodbe v projektu »Pomahajmo v svet«, ker sem se tudi jaz veliko naučila od  učencev.

                                                                                                                    Zapisala: Majda Kolenc

Objavljeno v Novice | Komentiraj