Gozd – prostor za učenje in raziskovanje

Učenci 4. razreda so sodelovali v Unesco projektu z naslovom »Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči«. Glavni cilji tega projekta so bili spodbujati pozitiven odnos do narave, ohranjati sožitje z naravo in se izobraževati v trajnostnem načinu življenja (zdravje, gibanje, skrb za okolje …). Cilje projekta smo medpredmetno povezovali, tako da smo pri različnih predmetih izvedli raznolike dejavnosti in uresničili učne cilje.

V mesecu decembru smo se peš odpravili v gozd v okolici šole. Pouk je potekal medpredmetno, saj smo združili vsebine slovenščine, naravoslovja in likovne umetnosti. Učence smo razdelili v heterogene skupine. Starejši učenci so nudili pomoč mlajšim – skupaj z nami so se odpravili še petošolci. Sledilo je delo po skupinah. Pri prvi dejavnosti so učenci v kuverti prejeli napisane povedi, ki so jih morali razvrstiti v pravilni vrstni red. Ugotoviti so morali, katera gozdna žival je opisana. V pomoč pri razvrščanju jim je bilo geslo, ki se je navezovalo na določeno zimsko pesem. Pri drugi dejavnosti so učenci morali iz naravnega materiala ustvariti jelko, venček ali gozdno žival. Biti so morali čim bolj izvirni in domiselni. Tu smo učencem prepustili čas za raziskovanje gozda in naravnih materialov, ki nam jih ta življenjski prostor ponuja. Učenci so sodelovali in pomagali drug drugemu. V gozdu so uživali, ga raziskovali in se gibali. V okviru razredne ure so se četrtošolci ozaveščali o pomembnosti gozdov v Sloveniji. Razmišljali so o gozdu kot o življenjskem prostoru za živali in rastline. V skupinah so na list zapisali, kaj nam ponuja gozd, kako se v gozdu počutijo, katere so njegove koristi oz. prednosti ter kako preživljamo čas v gozdu. Na učno uro so se pripravili že doma, kjer so morali poiskati različne informacije o gozdovih pri nas. Sledilo je poročanje ter na koncu ure še evalvacija o novih spoznanjih. Pri likovni umetnosti so na temo gozda izdelali plakate in utrdili svoje znanje. Na temo poznavanja gozdov so reševali anketo, prav tako smo bližnji gozd izkoristili za izvedbo tekov za športno-vzgojni karton. Pod krošnjami v hladni senci smo se imeli prav luštno!

Učenje v gozdu je bilo zasnovano tako, da so različne učne metode spodbujale več skupinskega dela, kjer je bilo potrebno sodelovanje, povezovanje znanja in skupinsko učenje. Učenci so bili aktivno vključeni v učni proces, začutili so naš gozd in ozavestili pomen ohranjanja naravnega okolja. Skozi ta projekt smo začutili, da nam gozd ponuja veliko možnosti za učenje in raziskovanje. Gozd je najboljša učilnica in čas preživet v njem, ni nikoli izgubljen. V gozdu smo se učili, a se hkrati tudi sprostili, saj je pozitivno vplival na naše počutje.

Zapisala: Sara Šenica

(Skupno 37 obiskov, današnjih obiskov 1)
Ta vnos je bil objavljen v Novice. Zaznamek za trajno povezavo.