Ob mednarodnem Svetovnem dnevu Habitata, ki vedno poteka prvi ponedeljek v oktobru, so v Centru arhitekture Slovenije razpisali natečaj za otroke vrtcev in učencev osnovnih šol, Vseslovenski Habitata »Koliko prostora potrebujem?»
Drugošolci in tretješolci naše šole so pridno ustvarjali za likovni natečaj pod vodstvom učiteljic Marjance Šoško, Vesne Sebanc in Milke Hudoklin. Z delom so nadaljevali tudi v podaljšanem bivanju. Trud ni bil zaman, saj so bili nagrajeni z uvrstitvijo v ožji izbor.
Komisijo so sestavljali:
Žiga Kreševič, univerzitetni diplomirani inženir arhitekture,
Natalija Kocjančič, svetovalka za likovno umetnost Zavoda RS za šolstvo,
Jelena Torbica, višja svetovalka Ministrstva za okolje in prostor RS,
Vesna Komin Kajfež, Center arhitekture Slovenije.
Komisija nam je podala strokovno mnenje:
Učenci in učenke 3. razreda podružnične šole Birčna vas (OŠ Šmihel) so pri tem projektu izhajali iz lokalnega podeželskega okolja, ki ga učenci in učenke dobro poznajo. Pri tem so upoštevali, da imata prostor in arhitektura zelo velik vpliv na zdravje, počutje in zadovoljstvo posameznika. Učenci so uporabili različne tehnike: kolaž, risba, strip, zmečkanka … Svoje podeželsko okolje so primerjali z mestom in ugotovili, da imajo na podeželju več travnatih površin, polj, dihajo bolj čist in svež zrak, manj je hrupa, ljudje pa so bolj povezani kot v mestu. Komisija želi posebej pohvaliti uporabo več med seboj smiselno povezanih likovnih tehnik na enem formatu.
Mentorica: Milka Hudoklin, 3. r/p
Učenci in učenke 2. razreda podružnične šole Birčna vas (OŠ Šmihel) so v okviru projekta razmišljali o učinkoviti in neučinkoviti rabi prostora. Ugotovili so, da imajo vsi doma kakšen prostor, ki ga redko uporabljajo (balkon, terasa). Prišli so do zaključka, da bi bilo smiselno graditi manjše, ožje in višje hiše, saj bi s tem pridobili več zelenih površin. Njihov natečajni predlog je prostor, v katerem bi si želeli otroci prebivati. Za ozadje so izbrali različne motive iz narave, nato so s tehniko kolaža nanizali arhitekturne elemente, za katere menijo, da jih potrebujejo okoli sebe (šola, knjižnica, cerkev, trgovina z različnimi izdelki). Pri tem natečajnem predlogu je komisija opazila, da so veliko časa namenili tudi pogovoru o izbrani tematiki in s tem pokazali veliko mero odgovornosti in empatije do narave.
Mentorici: Marjanca Šoško, Vesna Sebanc, 2. r/p
Vsem sodelujočim učencem pohvala za trud in ustvarjalno sodelovanje.
Mentorice: Milka Hudoklin, Marjanca Šoško in Vesna Sebanc